MB W210 kotityöt osa 3 – vasemman takaoven vaihtaminen ja kokoonpano

 Tässä vanha ja uusi vierekkäin, vasemmalla ”uusi” ovi. Luovuttaja autossa oli ns. taksivarustelu, mutta tämä ei ainakaan ovien varustelussa näkynyt. Tässä ovessa ei ollut kaiutinta eikä helmavaloa, vaihdon yhteydessä myös tuo muovi oli päässyt unohtumaan ja lisäksi ikkunan jakolista ei ollut millään kiinni yläosasta.

Hieman työläs homma vaihtaa kaikki kalustukset toisesta ovesta toiseen, mutta 650 tkm ajettu mersu oli ollut jonkin aikaa ulkona seisomassa ja sen takia otin kaikki vanhat osat käyttöön lukuun ottamatta oven tiivistettä. Jouduin vaihtamaan myös alipainepumpun, koska letkuliittimet eivät olleet yhteensopivat. Tuossa pumpun vaihtamisessa kävi sellainen lapsus, että en saanut koko lukkolaitetta irti millään ja näin päädyin vaihtamaan vain pumpun. Jälkeenpäin purin vanhan oven kaikesta irtoavasta, jolloin pelkällä ulkokahvan rungon irrotuksella olisi saanut tipahtamaan lukkopesän kuin itsestään. Heh… kunpa olisi tiennyt aiemmin, sillä pitihän se kahvan ulkopuolikin vaihtaa.











Tässä alkaakin jo olemaan legoja paikoillaan, helposti menee palikat kohdalleen. Tosin vasemman etuvalon alakiinnikkeen kiinnitysruuvi oli ruostunut valossa sijaitsevaan pesäänsä: tämä ei irronnut mitenkään, joten ruuvailin sen koriin kiinni samalla tavalla kuin oli irronnutkin. Peltien istuvuudessa oli loppujen lopuksi todella vähän jälkisäädön tarvetta noin niiku omasta mielestäni.



Lopuksi uusi laturi paikoilleen, uusi moniurahihna, ilmanpuhdistin, akun kenkä, takaistuin, etc.


Voila! Valmista tuli viimeinkin joidenkin tuntien ahertamisen jälkeen. Ellei olisi tullut flunssaa ja kuumetta, olisi onnistunut nopemminkin.

Euromasterilla käväisin täyttelemässä ilmastoinnin, koska ei ole tarkempaa tietoa koska tehty viimeksi. Vanhaa ainetta oli noin 600g jäljellä kilosta ja koko lysti täyttöineen testauksineen maksoi vaivaiset 39 euroa.



Ja siinä työpaikan pihassa. Kyllä kelpaa ajella, tasaista mehevää kyytiä.

Seuraavaksi olisi vaihdettava vaihteiston sekä perän öljyt eli ei harrastaminen tähän lopu.

Kommentit

  1. Tällainen autojen korjaaminen vaatii taatusti melkoisia kädentaitoja, arvostan kovasti. Takaovikin näköjään vaatii melkoisen työmäärän, kun sitä alkaa korjaamaan ja osista kokoamaan. Meidän autossa on halkeama tuulilasissa, joka täytyy korjata hyvin pian, sillä se leviää jatkuvasti.

    VastaaPoista
  2. Pitäisi vaihtaa c-mallin v.2005 farkkumersuun 203 takaovi, onkohan siinä isokin homma. Meneekö ne kaikki johdot jne siinä saranapuolen mustassa haitariputkessa?

    VastaaPoista

Lähetä kommentti