Pösön pakokaasujen takaisinkierrätyssäiliön korjaus ja osien hankintaa




Onnellisesti tumman sininen 206 sai uuden omistajan, joten otin vaalean sinisen työn alle.

Ensimmäisenä alle Hakkapeliitta 8 renkaat ja sen jälkeen pakokaasujen takaisinkierrätyssäiliön korjaaminen. Todennäköisesti hiilen määrä on vähentynyt, mutta tietämättä kuinka paljon ajattelin kuitenkin tehdä pikakorjauksen.


Käytin korjauksessa huippu laadukasta (not) Lidlin juotosasemaa, joka hajoili juottamisen aikana (ylimääräiset osat irtosivat juottimesta). Sulattamalla muovipalaset yhteen sain kiinnityskohdat tuleviksi ja säiliön niin ehjäksi kuin mahdollista.

Muovia jäi jonkin verran maailmalle, joten jäljelle jäänyt kolo sai annoksen jeesusteippiä millä teippasin koko säiliön Just to make sure. Tämän jälkeen paikoilleen ja putket kiinni. Säiliö toimii ainakin väliaikaisesti, kunhan etsin purkaamolta tai muualta ehjän paremmin asiansa ajavan osan.



Aiemmin pesin puskurin piki/kumijäljet liuottimella ja kuten kuvasta näkee puskurille ei tarvitse tehdä mitään muuta huoltoa. Seuraavaksi pitäisi löytyä lokari ja valo jotta, jotta pääsisi oikomaan kiinnityskohdat sekä konepellin kulmaa.

Ajatus varaosa-autosta oli mielessä, mutta päädyin kuitenkin ostamaan uusia osia autoon kahdesta eri verkkokaupasta. Ajovalonkehys oli hieman saanut osumaa ja sen kustannus oli noin 15 euroa saksalaisesta verkkokaupasta. Samalla tilasin muita tarvikkeita kuten eteen jarrulevyt, palat, sulat, tulpat, kaikki suodattimet, vakaajantangot (varmuuden vuoksi), jäähdyttimen ritilä ja ajovalon sekä taakse sulan varren. Kokonaisuudessaan osat maksoivat 182 €. 

Virosta tilasin lisäksi puskuriin uuden mustan listan ilman pesimen aukkoja sekä etulokasuojan yhteensä 44 €. Yritän ainakin aluksi oikaista konepellin reunuksen, koska vaurio on mitättömän pieni. 

Kommentit