Viron osien tilaus meni puihin, sillä muutaman pienen tarvikkeen tilaaminen Virosta ei vaan kannata syntyvien toimituskulujen vuoksi. Tästä johtuen hainkin lokarin Autoprosta hintaan 47 euroa.
Tässä alhaalla on lähtötilannekuva, ajovalon kehys sekä lokasuojan kiinnitys ovat painuneet eikä osat aivan istu paikoilleen ja lisäksi lokasuojan pään kiinnitys oli revennyt irti kauluksesta.
Ikävä kyllä ei ole mitään kunnollisia työkaluja metallin vetämiseen eikä oikomiseen, joten hain Motonetistä halvan (mutta toimivan) korinoikaisusarjan. Ahtauden takia käytin apuna paria pikapuristinta käänettynä sekä sarjan vasaroita, joiden avulla kehyksen muoto ja tartunnat alkoivat asettua kohdalleen.
Hitsaamisen sijaan päädyin käyttämään itsekierteyttäviä ruuveja metallin kiinnittämiseen, toimiva ratkaisu (tosin tulen vielä laittamaan liimamassaa väliin).
Lopulta lokarin pää alkoi istua ja näyttää ok:lta. Ennen valoa ja maskin alalistaa ei enempää voi tehdä.
Kun aikaa oli, aloi ihmetellä jäähdyttimen tukipalkkia, sen muoto oli oudon näköinen. Tarkempi tarkastelu paljasti joko samassa tai eritilanteessa tapahtuneen osuman, eli palkki oli painunut hieman kasaan. Palkki taipui takaisin "normiksi" ihan käsivoimin. Ikävä kyllä löytyi lisäksi jäähdyttimen lauhduttimen liitoksesta vuoto, eli väriainetta oli liitoksen ympärillä. En osaa sanoa vuotaako liitos vai lauhdutin on jostain kohdasta hajalla. Pitänee palata asialle sitten kun lämpimämmät kelit ovat hollilla josko ilmastointi toimii.
Lopuksi naputtelin konepellin kulman suoraksi mutu-tuntumalla korinoikaisusarjaa hyödyntäen. En todellakaan ole mikään ammattilainen, mutta tavoite on saada kulmasta riittävän hyvä ja suorittaa pieni paikkamaalaus samalla kun maalaa muutkin osat sprayllä.
Tässä alhaalla on lähtötilannekuva, ajovalon kehys sekä lokasuojan kiinnitys ovat painuneet eikä osat aivan istu paikoilleen ja lisäksi lokasuojan pään kiinnitys oli revennyt irti kauluksesta.
Lopulta lokarin pää alkoi istua ja näyttää ok:lta. Ennen valoa ja maskin alalistaa ei enempää voi tehdä.
Kun aikaa oli, aloi ihmetellä jäähdyttimen tukipalkkia, sen muoto oli oudon näköinen. Tarkempi tarkastelu paljasti joko samassa tai eritilanteessa tapahtuneen osuman, eli palkki oli painunut hieman kasaan. Palkki taipui takaisin "normiksi" ihan käsivoimin. Ikävä kyllä löytyi lisäksi jäähdyttimen lauhduttimen liitoksesta vuoto, eli väriainetta oli liitoksen ympärillä. En osaa sanoa vuotaako liitos vai lauhdutin on jostain kohdasta hajalla. Pitänee palata asialle sitten kun lämpimämmät kelit ovat hollilla josko ilmastointi toimii.
Kommentit
Lähetä kommentti