Palikat paikoilleen ja katsastusta odotellessa

Sisäilmanoton tiiviste tuntui hieman rapsakalta. Tiivisteen alta paljastui ruostetta ja irtoruosteen poistaminen toi esiin reiän metallireunuksessa. Leikkasin palan peltiä kulman vahvistukseksi ja liimasin palikat kohdalleen Sika liimamassalla. Ennen liimausta käsittelin pinnat Mastonin rost stop -pinnoitteella, jotta ruostuminen ainakin hidastuisi.







Pitkä odottelu (viikko) toi tullessaan kolme laatikollista osia saksasta Autodoc webbi kaupasta. Ehkä helpoin osakauppa mitä olen käyttänyt: ohjelma puhelimeen ja siitä vaan kliksuttelee tuotteet ja tilaus onnistuu käden käänteessä. Nyt kun tilasin pösöön varaosia sekä kahteen Focukseen 60k huoltotuotteet, tulivat kaikki ilman mitään postikuluja lähipostiin.


Paketeista kaivoin esiin oikean ajovalon sekä maskin listan ajovalon alapuolelle. Pienen hienosääädön jälkeen molemmat istuivat hyvin paikoilleen mukaanlukien konepellin oikaisu, minkä tein aiemmin arviostaan.

Auto on nyt kasassa eikä tarkoitus ole tehdä mitään huoltoja ennenkuin auto on katsastettu. Katsastuksen jälkeen pitää tehdä normi huollot kuten nesteiden vaihdot, kaikki suodattimet sekä jarrulevyt ja palat eteen. Lisäksi uusi pyyhkimen sulka sekä varsi odottavat asennusta taakse.



Sinällään hassu juttu, nimittäin uusi varsi maksoi noin 11 € sisältäen sulan ja pelkkä sulka maksaa Motonetissä n. 10 €. Lopuksi: katsastuksen esteenä ovat puuttuvat paperit autosta. Jostain syystä AVK unohti toimittaa paperit normi ajan puitteissa (3 viikkoa), mutta ovat nyt matkalla muistutuksen jälkeen.

Kommentit