Hiljaiseloa ollut viimeiset 11 kuukautta uusien vaurioajoneuvojen suhteen, sillä kesämökkiprojekti ja opiskelu on pitänyt kiireisenä opintovapaalla ollessa.
Olen kuitenkin etsinyt sopivaa kunnostettavaa kohdetta ja lopulta päädyin ostamaan Peugeot 206 vm 2004 XR 1.4 5D:n pienillä vaurioilla 164 tkm ajettuna. Alla olevassa kuvassa näkyy tämä vaalean sininen auto, jossa on vaurioina keulassa valaisin, etulokari, konepelti ja pesin. Maksoin autosta 370 € sisältäen kahdet uudet rengassarjat, kahdet avaimet ja huoltokirja.
Odotellessa ajoneuvon noutoa ja kadoksissa olleita avaimia päädyin ostamaan Mäntsälästä oheisen tumman sinisen ajoneuvon vm 1999 varaosiksi 230 € hintaan. Autossa on käyntihäiriö ja kilsoja mittarissa n. 278 tkm viitaten joko puolan tai muuhun moottorivikaan. Alkuperäinen tavoite on purkaa tästä ajoneuvosta osia ja kunnostaa tuo uudempi ja vähän ajetumpi versio perheelle kakkosautoksi.
Hieman pätkivän kyydin jälkeen ja vakuutusyhtiön lähettämän avaimen saatuani sain molemmat ajoneuvot viimenään kotiin ja pääsin paremmin tutustumaan kohteisiin. Kuten arvelin, uudemman vauriot olivat todella vähäiset ja näin vanhoja autoja lunastetaan kyllä tosi pienistä vahingoista. Etenkin kun autossa oli uudet sekä kesä- että talvipyörät.
Tumman sinisen vaurioiden selvittely alkoi tarkastamalla sytytysjärjestelmän toiminta, jossa ei ollut minkäänlaista vikaa. Seuraavana päätin hakea paikallisesta Puuilosta puristuspainemittarin, jotta saisin parempaa tietoa mikä on moottorin kunto.
Olen kuitenkin etsinyt sopivaa kunnostettavaa kohdetta ja lopulta päädyin ostamaan Peugeot 206 vm 2004 XR 1.4 5D:n pienillä vaurioilla 164 tkm ajettuna. Alla olevassa kuvassa näkyy tämä vaalean sininen auto, jossa on vaurioina keulassa valaisin, etulokari, konepelti ja pesin. Maksoin autosta 370 € sisältäen kahdet uudet rengassarjat, kahdet avaimet ja huoltokirja.
Hieman pätkivän kyydin jälkeen ja vakuutusyhtiön lähettämän avaimen saatuani sain molemmat ajoneuvot viimenään kotiin ja pääsin paremmin tutustumaan kohteisiin. Kuten arvelin, uudemman vauriot olivat todella vähäiset ja näin vanhoja autoja lunastetaan kyllä tosi pienistä vahingoista. Etenkin kun autossa oli uudet sekä kesä- että talvipyörät.
Tumman sinisen vaurioiden selvittely alkoi tarkastamalla sytytysjärjestelmän toiminta, jossa ei ollut minkäänlaista vikaa. Seuraavana päätin hakea paikallisesta Puuilosta puristuspainemittarin, jotta saisin parempaa tietoa mikä on moottorin kunto.
Kommentit
Lähetä kommentti