Keewayn TX-50 kunnostus

Keeway saatu viimenään pakettiin, olihan se työn alla pitkään vaikkei korjattavaa ollut erityisen paljoa.

Mopoon tuli ostettua ohjaustanko ja kahvat, muoviosat kunnostin itse sekä starttimoottorin. 

Mopossa oli noin tuhat kilometriä mittarissa ja omituista kyllä kun autotalliaikakin tuotti laitteeseen vikoja. Päävirtajohdossa sattui olemaan jatkos pahimmassa mahdollisessa kohdassa eli rungon ohjausputken kohdalla ja kyllä se tuhat kilometriäkin riittää katkaisemaan johtimen.






Starttimoottorin suhteen myös melkoisen heppoinen ja suojaton ratkaisu. Virtajohdin yhdistyy piirilevyyn suoraan ilman mitään kunnollista suojaa ja näin on erittäin haavoittuvainen vikaantumaan.

Uudet kahvat löytyi motonetistä hintaan 10€ kappale. Ne eivät olleet Keewayn omat, mutta aivan pienellä säädöllä ne istuivat täydellisesti. Samoin ohjaustankoon piti porata reikä kaasukahvan kiinnityksen takia.

Summa summarum: yksi Keeway minulle riittää, laatu jättää toivomisen varaa, etenkin metallin pehmeys on ongelma kun ruuvit eivät meinaa pysyä kiinni vaan kierteet menee rungon muttereista...

Kommentit