Viikonlopun puuhastelua eli auton kasaamista

Auton kotiuduttua olikin mukava alkaa laittamaan osia paikoilleen. Etukehikon säätöjen kanssa äheltämisessä meni tunti tai pari, jotta viimenään alkoi kohdistuksen olla paikoillaan.

Ohessa kuva, jossa kehikko ja valot paikoillaan. Hienolta näyttää.

Ennen syylärin ja etukehikon kiinnittämistä piti korjata vielä jäähdyttimen oikean reunan yläsulake eli tuki. Tein kierteytyssarjalla vopivan kokoisen kierteen ja siihen sitten M6 ruuvi sekä soveltuvat kumituen päälle. Liimasin ruuvin rakenneliimamassalla niin eiköhän kestä paikoillaan.




Jäähdytin operaation lisäksi paikkailin hieman pissapojan säiliötä rakennemassalla. Massa ei sovellu PP-muoville, joten todennäköisesti pitää jossain vaiheessa fixailla säikiötä lisää.

Melkoinen määrä johtoja pesurin säiliössä kiinni. Onneksi letkut olivat värikoodattuja ja juuri sopivan mittaisia niin ei toivonmukana ainakaan erityisen paljon mennyt metsään niitä kytkiessä.



Oikealla kuva sunnuntaiaamun äheltämisen jälkeen: puskurissa pehmusteet paikoillaan, ilmanottoputki, stryroxit, ilmanohjaimet, äänimerkki yms. tilbehöörit.



 Seuraava hieman työläämpi kuvio oli oikean iskunvaimentimen vaihtaminen. Kuten kuvasta näkee, iskunvaimentimen putki oli saanut iskun osakseen ja aavistuksen verran taipunut.

Muutaman tunnin äheltämisen jälkeen uusi iskunvaimennin oli paikoillaan ja sitä myöten homma paketissa.

Iskarioperaation jälkeen laittelin konepellin putket ja johdot paikoilleen sekä lokarin päällismuovit.

Loppusilauksena vielä konepellin ääneneristys suoja ja siinähän se viikonloppu sitten vierähtikin. Kasailin muutes etupuskurin lauantaina tosin siitä ei ole kuvaa. Etupuskurista puuttuu parit johdon kiinnikkeet, sumarin kiinnike sekä -liitin, jotta voisi asennella puskurin paikoilleen. Lisäksi puskuriin tehdään oikeaan kolmiopalaseen reikä lohkolämppärille, jonka teen vasta kun puskuri on asennettu ettei mee reiät hutiksi.



Kommentit