Ulkomaankomennuksen jälkeen suurin osa osista oli saapunut ja noudinkin ne sitten perjantaina. Ainoastaan kuljettajan turvatyyny sekä kojelauta olivat vielä matkalla.
Samoin tein sitten vaan uusi puskuripalkki vanhan tilalle ja säätämään etukehikon oikeakiinnityskohta suoraksi. Oikomisesta ei ole tässä pahemmin kuvia, mutta asennusvarasalla hieman iskuja samalla kun veti liinalla kehikonkiinnitysraudan suoraksi. Pyörän yläreuna oli lisäksi hieman kallistunut törmäyksessä alaspäin, jonka korjasin kätevästi tunkkaamalla hallitunkilla raudan takaisin alkuperäiseen asentoonsa.
Kuten kuvasta näkee, etukehikko istuu nyt paremmin. Lisäksi oikea lokasuoja istui samoin tein paikoilleen.
Laitoin sovitukseen vielä etuvalot ja sitten alkoikin tulla probleemat vastaan sovituksessa. Vasen valo ei oikein mitenkään meinannut isuta paikoilleen, eikä oikeakaan vaan jätti ikävän raon lokarin ja valon väliin.
Tarkempi tutkailu paljasti tosiasian: puskuripalkin oikea reuna on ylempänä n. 20 mm vasempaan verrattuna. Tormäyksessä siis toinen runkoaisa on noussut ylöspäin. Lisäksi runkoaisat saattavat olla hieman kääntyneet vasemmalle.
Koska auto on joka tapauksessa käytettävä mittauksessa, turha käyttää aikaa enempää asian kummasteluun. Samalla kun auto mitataan, voidaan pienet säädöt suorittaa ja kohdistaa palkit yms. paikat kohdalleen.
Samoin tein sitten vaan uusi puskuripalkki vanhan tilalle ja säätämään etukehikon oikeakiinnityskohta suoraksi. Oikomisesta ei ole tässä pahemmin kuvia, mutta asennusvarasalla hieman iskuja samalla kun veti liinalla kehikonkiinnitysraudan suoraksi. Pyörän yläreuna oli lisäksi hieman kallistunut törmäyksessä alaspäin, jonka korjasin kätevästi tunkkaamalla hallitunkilla raudan takaisin alkuperäiseen asentoonsa.
Laitoin sovitukseen vielä etuvalot ja sitten alkoikin tulla probleemat vastaan sovituksessa. Vasen valo ei oikein mitenkään meinannut isuta paikoilleen, eikä oikeakaan vaan jätti ikävän raon lokarin ja valon väliin.
Tarkempi tutkailu paljasti tosiasian: puskuripalkin oikea reuna on ylempänä n. 20 mm vasempaan verrattuna. Tormäyksessä siis toinen runkoaisa on noussut ylöspäin. Lisäksi runkoaisat saattavat olla hieman kääntyneet vasemmalle.
Koska auto on joka tapauksessa käytettävä mittauksessa, turha käyttää aikaa enempää asian kummasteluun. Samalla kun auto mitataan, voidaan pienet säädöt suorittaa ja kohdistaa palkit yms. paikat kohdalleen.
Kommentit
Lähetä kommentti