Jatkoin tänään alustan mittailua tarkastelemalla akselivälejä vasemmalta ja oikealta puolelta. Mittauksen mukaan vasemman ja oikean puolen ero oli 20 mm.
Tarkastin vielä takimmaisen apurungon kiinnitysruuvin ja tukivarren pään mitat, joka oli vasemmalla puolella 570 mm ja oikealla 565 mm. Huomasin jonkin ajan jälkeen, että oikean puolen tukivarren takakiinnityshän oli aivan apurungossa kiinni. Löysäsin molemmat kiinnitysruuvit ja säädin kiinnityksen uloimpaan asentoonsa.
Säädön jälkeen akselivälin ero kutistui 15 mm:iin ja apurungon kiinnityksen ero tukivarren päähän 3 mm:iin. Oikea suunta mutta ei riittävästi. Mitään sen järkevämpää selitystä ei ole kuin että apurunko on vaihdettava, jolloin tukivarren asento korjautuu ja sitä kautta saa mitat oikeaksi.
Alhaalla kuva ehjästä apurungosta eli sub framesta.
Ohessa illustraatiota autossa olevasta ja mitoista.
Säädin viimeisellä kerralla apurunkoa hieman. Kun löysäsin oikean puolen ylempää rungon kiinnitysruuvia, kuului mukava napsahdus kun jännitys laukesi. Löysäsin lisäksi takimmaisen kiinnityksen sekä vasemman puolen ylemmän kiinnityksen ja hieman vetoa, mutta ei nuo mitat siitä siltikään mihinkään muuttuneet.
Pitää huomenna soitella ammattilaiselle ja kysellä neuvoja miten edetään. Riihimäeltä löytyisi tämän vuotisen purkuauton apurunko, jos se vaan olisi suora....
Tarkastin vielä takimmaisen apurungon kiinnitysruuvin ja tukivarren pään mitat, joka oli vasemmalla puolella 570 mm ja oikealla 565 mm. Huomasin jonkin ajan jälkeen, että oikean puolen tukivarren takakiinnityshän oli aivan apurungossa kiinni. Löysäsin molemmat kiinnitysruuvit ja säädin kiinnityksen uloimpaan asentoonsa.
Säädön jälkeen akselivälin ero kutistui 15 mm:iin ja apurungon kiinnityksen ero tukivarren päähän 3 mm:iin. Oikea suunta mutta ei riittävästi. Mitään sen järkevämpää selitystä ei ole kuin että apurunko on vaihdettava, jolloin tukivarren asento korjautuu ja sitä kautta saa mitat oikeaksi.
Alhaalla kuva ehjästä apurungosta eli sub framesta.
Ohessa illustraatiota autossa olevasta ja mitoista.
Säädin viimeisellä kerralla apurunkoa hieman. Kun löysäsin oikean puolen ylempää rungon kiinnitysruuvia, kuului mukava napsahdus kun jännitys laukesi. Löysäsin lisäksi takimmaisen kiinnityksen sekä vasemman puolen ylemmän kiinnityksen ja hieman vetoa, mutta ei nuo mitat siitä siltikään mihinkään muuttuneet.
Pitää huomenna soitella ammattilaiselle ja kysellä neuvoja miten edetään. Riihimäeltä löytyisi tämän vuotisen purkuauton apurunko, jos se vaan olisi suora....
Kommentit
Lähetä kommentti