Pientä fixailua viikonlopun ratoksi

Viikonloppuna olikin sitten aika fixailla pieniä juttuja, kun isommat osat olivat maalaamossa.

 Vasen ajovalo on muuten ihan ehjä ja käypä osa, mutta päätin kuitenkin ehostaa sitä hieman epoksihartsilla ja lasikuitumatolla. Oheisessa kuvassa toinen alakiinnikkeen korvake fixattu sekä alareunassa näkyvä kiinnityskorvake. Samoin keskivaiheilla olleeseen pieneen halkeamaan liimaa, jottei kosteus pääse sisään.
Ajoneuvon vasemmalla puolella olevan sähköboxin korvake oli myös hieman saanut "osumaa". Kiinnityskorvake oli kyllä paikoillaan vasemmasta reunasta, mutta sen verran heikosti ettei se olisi kestänyt muovikotelon painoa. Liimasin isomman lasikuitumaton epoksihartsilla pohjalle ja seuraavana päivänä ristisuunnassa hartsilla toisen siivun, jotta tuennasta tulisi riittävän kestävä. Jälkityöksi jää vielä lasikuituteoksen siistiminen sekä reiän poraaminen kiinnitystä varten.
Tässä näkyykin oikean puolen etukannen sarana. Etukansi oli työntynyt hieman taaksepäin törmäyksen voimasta, jolloin sarana oli myös taipunut. Sarana on nyt saatu viilapenkissä alkuperäiseen asentoon. Kun sovitin etukantta, sarana oli jäänyt hieman liian lyhyeksi (etukansi jäi aavistuksen verran ylös takareunasta). pidensin saranaa ja nyt odotellaan etukantta, jotta voidaan suorittaa saranan asennus lopulliseen asentoon.
Pikkuhommana oli myös ilman kuivaimen kiinnityskohdan maalaaminen. Koska ilmankuivain oli työntynyt taaksepäin, maalit olivat lohenneet irti. Nyt pelti on jälleen suojattu korroosiota vastaan.
 Tässä on suoritettu pissapojan säiliön irrotus etulokarin kiinnityskohtien hienosäätöä varten. Myös etulokari oli työntynyt taaksepäin siirtäen kiinnityskohtia hieman taaksepäin. Taivutiin jo aikaisemmin kiinnityskohdat paikoilleen, mutta keskimmäinen oli jäänyt hieman ulospäin. Säiliön irroittamisen jälkeen pääsin kohdistamaan iskun juuri oikeaan kohtaan kiinnitystuessa ja näin kiinnityskohta saatiin 100% oikeaan linjaan. Huom uusi kesärengas auton alla.
Oikean valaisimen pistoke oli myös kärsinyt vaurioita. Yksi johdin oli mennyt poikki läheltä juurta ja valopistoke oli myös menettänyt lukituksen avauspainikkeen. Korjasin johtimen metallisella jatkospalalla ja juotin johtimet jatkospalan sisään. Kuuilmapuhaltimella 3,5mm kutistesukka viimeisteli korjauksesn. Lisäksi teippasin johtimet tukevasti suojavaippaan asti. Lukituspainiketta ei oikein pystynyt korjaamaan, joten porasin 2 mm poralla 6 mm leveän aukon lukitussalpaan. Tuosta aukosta lukituksen pystyy avaamaan kapealla talttapäisellä ruuvimeisselillä ja näin koko pistokkeen vaihtaminen ei tule tarpeen.

Alla vielä parit kuvat puuttuvasta sumuvalon liittimestä. Oheinen liitin on tilattava merkkiliikkeestä, sillä muutoin oikean sumarin johtimet eivät pysty lampun pohjassakiinni.

Ensi viikolla olisikin sitten vielä vuorossa:
  • ilman kuivaimen, lauhduttimen ja ohjaustehostimen hankinta
  • osat maalaamosta ja kaikkien paikoilleen asentaminen
  • ilmastointihuolto ennen katsastusta
  • katsastus
Tuossahan nuo olisivatkin, jos kaikki menee niinkuin on suuniteltu. Auton jäämistössä on kaksi osaa jolle en ole löytänyt mitään käyttöä. Pitää ottaa kuva, jos jollakulla olisi tietoa mistä moiset olisivat kotoisin.











Kommentit