
Lokarin asennus ensimmäiseksi, muutamat ruuvit kiinni, liimamassaa ylimmäisien kiinnikkeiden pohjalle, rakojens sovitus ja voila. Ihan näin nopeasti homma ei käytännössä amatööriltä mennyt, hienosäätöä tehtiin riittävästi sekä etenkin alareunan kiinnityksen ja muovikappaleiden sovittelua.
Konepelti nostettiin suoraan paikoilleen ja sen näytti istuvan ihan mukavasti noin niinkuin ensi alkuun. Puskurin paikoilleen laittamisen jälkeen parempi puolisko kyseli missäs pissapojan suuttimet. Siinä vaiheessa tajusin ettei puskurissa ole ollenkaan pesusuuttimien aukkoja. Noh, sattuuhan sitä, ei tullut muistettua, että nuo olisi hyvä tehdä ennen maalausta.
Eilisen loppuillan sovittelin etupaneelia, valoja ja konepeltiä paikoilleen. Lessons learned: konepellin kannatin asettaa oikeaan reunaan painon ja se vaikuttaa asemointiin. Huomasin tuon reilun tunnin äheltämisen jälkeen, kun oikea valo ei oikein istunut lokarin ja konepellin kanssa. Koska etupanelin reuna meni alas, myös valaisin painui alemmas jättäen ison auko takareunaan. Kruunuksi laitoin vielä etuoven etureunan muovipalasen paikoilleeen (peilin eteen).
.jpg)
Ohjaustehostimen jälkeen aloin sitten työstää puskuriin puuttuvia reikiä. Onneksi alapinnassa oli juuri ja juuri erottuvat viivat kolmesta sivusta, neljäs piti arvata. Valojen pesurit eivät sinällään ole pakollisia, mutta Rangerin kanssa ajelu opetti näiden laitteiden olevan varsin hyödyllisiä: Rangerin valoja sai yhtenään putsailla huonolla kelillä. Ja niitähän Suomen talvessa riittää. Laitoin ekaksi putket paikoilleen ja pesurit etukehikon kiinnityksiin.
Reiät tulivat kätevästi paineilma käyttöisellä leikkurilla.



Sain loppujen lopuksi asennettua kuluvan päivän aikana:
- ohjaustehostin + öljyt
- oikea sisälokasuoja (ainakin osa kiinnityksistä)
- oikea eturoiskeläppä
- ajovalojen pesurit
- etupuskuri
- sumuvalot
- sumuvalojen kehykset
- lohkolämmittimen kaapeli
- etukannen lukko yms. mekanismit
- ajovalot
Kommentit
Lähetä kommentti