Etupalkin virittelyä ja epoksihartsia ilmassa


Lähdin sitten testailemaan epoksihartsin käyttämistä osien korjaamisessa. Ohessa parit esimerkit miten homma onnistui. Jäähdyttimen jalkahan oli hieman irronnut, joten ohessa kuva korjatusta jalasta jo maalattuna.
Sama juttu ohjaustehostimen säiliön kanssa. Vasemmalla osat liitetty yhteen sekä epoksimönjällä paikattu suurimmat kolot. Oikealla pinta siloiteltu ja maalattu venemaalilla.

Sitten olikin vuorossa vielä ohjaustehostimen murtuman liimaaminen ja eikun odottamaan kasausta ja öljyä. 

 Suoritin autolle pientä hienosäätöä ennenkuin voin asentaa ohjaustehostimen ja etupalkin paikoilleen. Käytin hienosäädössä ketjua sopivilla tartuntapaloilla auton runkoaisassa kiinni. Liekö tuosta suurtakaan hyötyä, mutta mittailun mukaan korvake kuitenkin on ihan suora ja uusi puskuripalkki istuu aivan erinomaisesti paikoilleen.








Käväsin hakemassa Hyvinkäältä kasan purkuosia, jotka olivat lähtöisin ajamattomista uusista autoista. Ohessa kuva sumarista sekä mukana tulleesta kiinnityskehyksestä.Sain auton tänään kasaan, tehostin paikoilleen öljyt sisässä sekä puskuripalkki paikoillaan ja jäähdytin telineessään. Ikävä kyllä pari ylläriä tuli vastaan: ohjaustehostin ei toimi ja ilmastointikaan ei jäähdytä.

Ohjaustehostimen tarkempi tutkailu paljasti, että tämä oli nauttinut vettä ja todennäköisesti elektroniikka oli hajonnut. Ilmastoinnin lauhdutin oli myös nähtävästi saanut sellaiset vauriot, että paineet olivat päässeet pois.

Huomenna pitää kaivaa vielä nuo osat jostain. Huomenna saan myös merkkiliikkeestä loput tilatut osat.

Kommentit