Rangeri tuli ja meni, kauan toimikoon Rangeri

Vaan niin koitti päivä, että jouduin luopumaan Rangerista. Noin puolen vuoden tuttavuus aiheutti jopa hieman haikean fiiliksen, kun uusi ostaja talletti rahat tilille ja myynti oli oikeasti realisoitumassa. Autona Rangeri oli juuri sitä mitä pitkin: vahva vankka työjuhta murisevine koneineen ja hurjine maavaroineen. Lisäksi tietty melkoinen sekä veto- että kuljetuskapasiteetti lavaa käyttäen (1000kg ja vetomassa max 3000kg). Jos hallituksen puheenjohtaja olisi halunnut autoa edes kerran ajaa, ehkä myynnistä olisi luovuttu.

Noh, auto asustelee jatkossa Jyväskylän suunnassa ja toivottavasti tulee paljon huoltovapaita kilometrejä. Ohessa muutama kuva Rangerin viimeisen viikon ajalta.

Tässä sitä taas ollaan nosturilla. Tutkitaan alustan ääniä ja tietty vetoakseli sitten paljastui aiheuttajaksi. Rasvat olivat kyllä hyvä, mutta jotain vikaa ja vaihtoa tarvitaan tuolle osalle.




Mikäs kumma laite se nyt on perään ilmestynyt? No mutta sehän on autonkuljetustraileri, mihin lie sitä nyt tarvimassa.

No auton kuljettamiseen tietenkin! Alempana kuvia Autovahinkokeskuksen suunnasta, siellä sitä autoja löytyy jotka eivät osaa vielä omatoimisesti kuljettaa itseään paikan a ja b välillä.





Nyt varmaan paljastuu syy vierailulle AVK:hon, sillä kärryssä makaa lähes puolimetriä lyhennetty Ford Focus farkku 1.8 FlexFuel moottorilla varustettuna.










Rangeri kun oli saatu kaupaksi, niin piti tietenkin jatkaa harrastusta hankkimalla uusi kulkupeli. Kohtalonko oikkua vai mitä, mutta AVK:ssa sattui olemaan juuri soveltuva projektiaihio perhekuljetusmahdollisuudella.

Näin sitä sitten pääsi kokeilemaan sen ainoa ja viimeisen kerran peräkärryn vetämistä Rangerilla. Kyyti oli menessä hieman pomppivaa trailerin kiinteän akselin sekä Rangerin hieman ylhäälle asennetun vetokoukun ansiosta. Hyvin kuitenkin matka sujui kaasujalkaa varovasti painellen, ettei nopeus nouse sakkolukemiin. Paluumatka olikin sitten vakaampaa menoa, kun oli pari tuhatta kiloa rautaa takana. Noin 400 Nm:n vääntö takasin sujuvan kyydin eikä tarvinut "polkea" sen kummemmin.

Tässä Rangeri on vietellyt viimeisen yönsä autotallin lämmössä puhtaana ja varustettuna matkalle kohti uutta omistajaa. Viiden kuukauden tuttavuus on nyt ohi, kokemuksia ja ajoneuvo-osaamista tuli rutkasti enkä kadu tippaakaan. Ehkä joskus tulevaisuudessa tulee hommattua vastaava kulkupeli, kun perhe on hieman kasvanut isommaksi.

Rangerin osalta tarinat sitten päättyvät tähän ja alkaa uusi tarina uudesta projektista.



Kommentit