Siitä se lähti, uuden projektin ensimmäinen kirjoitus. Kun on kerran autojen korjauksen kanssa päässyt vauhtiin, niin miksei sitä sitten jatka samaa rataa :-). Kuviohan meni aika mukavasti: 24.4 käväisin katosmassa lunastettua farkkua, mikä oli jo useamman viikon ehtinyt olla avk:n sisähallissa. 25.4 tein tarjouksen autosta ja 26.4 oli sitten auto jo noudettu ja oman autotallin lämmössä.
Seuraavassa muutama kuva autosta AVK:n tiloissa.
Kyseessä on siis "lievän" osuman keulaan saanut auto, josta puuttuu lähes kaikki osat keulasta. Auto on tekniikaltaan lähes täydessä iskussa, tosin ohjaustehostin on näyttänyt vuotavan nestettä. Auton sisusta haisee pahalle ja näyttää siltä ettei stiä ole 2,5 vuoden käyttöaikanaan siivottu kertaakaan, yök.
Auto on kuitenkin kehityskelpoisen oloinen, sillä en halua ottaa liian isoa riskiä ja auton korjausehdoissa ei ole mitään vaatimuksia. Auto näyttää ihan hyvin olevan ryhdissä, kaikki ikkunat ehjät, pinnat lommottomat ja turvavarusteet ehjinän. Ihan kelpo auto siis korjausprojektin kohteeksi!
Varusteet olivat myös mitä oli listalla: metalliväri, Sony autoradio MP3 tuella ja Aux-liitännällä, vetokoukku, lohkolämmitin, automaattinen kaksialueinen ilmastointi, vakionopeussäädin sekä ajovakaudenhallinta. 36 tkm mittarissa antaa vielä runsaasti huolettomia ajokilometrejä.
Oheisessa kuvassa ajan auton pois trailerilta. Uskomatonta mutta totta, auto on ihan ajettavassa kunnossa, vaikka keula näyttää melkoisen murheelliselta.
Lauantaina sitten tosi toimiin auton kanssa ja ekana tärkeimpänä asiana oli auton siivous. Ihan selvästi perhekärrynä toiminut ajoneuvo, takapenkin alta löytyi vaikka mitä. Etupenkkien alta sama juttu, ikävä kyllä. En ole aikaisemmin näin likaista autoa tavannut: pähkinöitä, suklaata, nallekarkkia, tahmeaa ainetta yms. autossa verhouksessa ja pinnoilla. Muutaman tunnin jälkeen auto alkoi jälleen näyttää ja hieman tuoksuakin normi vehkeeltä.
Siivouksen jälkeen tsekkasin ohjaustehostimen kuntoa ja paljastui, että toinen letkuista (paluuletku kaiketi) on lävistänyt öljusäiliön. Eikun tehostin mötikkä vääntyneine tukineen irti.
Tsekkasin myös runkoaisan päätä. Kuten alla olevasta kuvasta voi päätellä, päätykappale on hieman vääntynyt ja kaipaa oikaisua ennenkuin voidaan puskurin rauta asentaa paikoilleen.
Seuraavassa muutama kuva autosta AVK:n tiloissa.
Kyseessä on siis "lievän" osuman keulaan saanut auto, josta puuttuu lähes kaikki osat keulasta. Auto on tekniikaltaan lähes täydessä iskussa, tosin ohjaustehostin on näyttänyt vuotavan nestettä. Auton sisusta haisee pahalle ja näyttää siltä ettei stiä ole 2,5 vuoden käyttöaikanaan siivottu kertaakaan, yök.
Auto on kuitenkin kehityskelpoisen oloinen, sillä en halua ottaa liian isoa riskiä ja auton korjausehdoissa ei ole mitään vaatimuksia. Auto näyttää ihan hyvin olevan ryhdissä, kaikki ikkunat ehjät, pinnat lommottomat ja turvavarusteet ehjinän. Ihan kelpo auto siis korjausprojektin kohteeksi!
Varusteet olivat myös mitä oli listalla: metalliväri, Sony autoradio MP3 tuella ja Aux-liitännällä, vetokoukku, lohkolämmitin, automaattinen kaksialueinen ilmastointi, vakionopeussäädin sekä ajovakaudenhallinta. 36 tkm mittarissa antaa vielä runsaasti huolettomia ajokilometrejä.
Oheisessa kuvassa ajan auton pois trailerilta. Uskomatonta mutta totta, auto on ihan ajettavassa kunnossa, vaikka keula näyttää melkoisen murheelliselta.
Lauantaina sitten tosi toimiin auton kanssa ja ekana tärkeimpänä asiana oli auton siivous. Ihan selvästi perhekärrynä toiminut ajoneuvo, takapenkin alta löytyi vaikka mitä. Etupenkkien alta sama juttu, ikävä kyllä. En ole aikaisemmin näin likaista autoa tavannut: pähkinöitä, suklaata, nallekarkkia, tahmeaa ainetta yms. autossa verhouksessa ja pinnoilla. Muutaman tunnin jälkeen auto alkoi jälleen näyttää ja hieman tuoksuakin normi vehkeeltä.
Siivouksen jälkeen tsekkasin ohjaustehostimen kuntoa ja paljastui, että toinen letkuista (paluuletku kaiketi) on lävistänyt öljusäiliön. Eikun tehostin mötikkä vääntyneine tukineen irti.
Kommentit
Lähetä kommentti