Olettekos kuulleet pikahuollosta? Sellainen, mihin ajetaan auto oven eteen odottamaan ja sitten tyypillisesti joku henkilö tulee kysymään mitäs sais olla tai mennään itse ovesta sisään ja kerrotaan mitä halutaan. Näinhän se elokuvissa, muttei Ympäristön autossa Kouvolassa. Huolimatta soitosta, keskustelusta työnjohdon ja muutaman asentajan kanssa ei vaan palvelua näy eikä kuulu. 20 minuutin odottelun jälkeen otin puhelimen käteen ja soitin lähistöllä oleviin muihin huoltoihin ja suuntasin AD-liikkeeseen.
AD-liikkeessä suoraan sisään ja noin 3 minuutin jälkeen oli vikakoodi selvitetty. Nollaus ei ikävä kyllä onnistunut, vaan vika vaati tarkempaa tutkiskelua. 40€ köyhtyneenä tutkimaan vian syytä.
Otin takaoven paneelista irti alaosan ja näin turvavyön kiristimen liitin tuli välittömästi näkyviin. Liitintä oli ilmeisesti yritetty avata maalaamossa, sillä se oli hieman kääntyneen näköinen. Pienen tuunauksen jälkeen sain liittimen irti, ei mitään päällimmäistä vikaa, takaisin kiinni ja voila --> vika nollautui itsestään. Olisipas aina näin helppoa :-).
Sain auton katsastukseen suunnitellusti ja katsastus eteni normisti. Katsastusinssi huomasi että autossa on mahdollista saada xenon pitkät ja auton omat valot yhtä aikaa päälle lisäkytkimen avulla. Tämä ei oikein mene lain kirjainten mukaan, vaan käytössä pitäisi olla vaihtokytkin --> korjauskehotushan siitä pamahti.
Auto ulos hallista ja paperitöiden pariin. Inssi lykkäsi käteen lomakkeen, johon sitten raapustettiin tiedot vaihdetuista osista ja arvottiin lopuksi prosentit kohdalleen. Joka osasta tuli %: etulokari, etuovi, takalokari ja takavalo. Näin rekkariin tuli vaihdettujen osien kokonaissummaksi 4%.
Alhaalla kuvat mobiilista kilvet paikoillaan kotopihassa. Pari pikku juttua vielä jäljellä tuunattavaksi:
AD-liikkeessä suoraan sisään ja noin 3 minuutin jälkeen oli vikakoodi selvitetty. Nollaus ei ikävä kyllä onnistunut, vaan vika vaati tarkempaa tutkiskelua. 40€ köyhtyneenä tutkimaan vian syytä.
Otin takaoven paneelista irti alaosan ja näin turvavyön kiristimen liitin tuli välittömästi näkyviin. Liitintä oli ilmeisesti yritetty avata maalaamossa, sillä se oli hieman kääntyneen näköinen. Pienen tuunauksen jälkeen sain liittimen irti, ei mitään päällimmäistä vikaa, takaisin kiinni ja voila --> vika nollautui itsestään. Olisipas aina näin helppoa :-).
Sain auton katsastukseen suunnitellusti ja katsastus eteni normisti. Katsastusinssi huomasi että autossa on mahdollista saada xenon pitkät ja auton omat valot yhtä aikaa päälle lisäkytkimen avulla. Tämä ei oikein mene lain kirjainten mukaan, vaan käytössä pitäisi olla vaihtokytkin --> korjauskehotushan siitä pamahti.
Auto ulos hallista ja paperitöiden pariin. Inssi lykkäsi käteen lomakkeen, johon sitten raapustettiin tiedot vaihdetuista osista ja arvottiin lopuksi prosentit kohdalleen. Joka osasta tuli %: etulokari, etuovi, takalokari ja takavalo. Näin rekkariin tuli vaihdettujen osien kokonaissummaksi 4%.
Alhaalla kuvat mobiilista kilvet paikoillaan kotopihassa. Pari pikku juttua vielä jäljellä tuunattavaksi:
- oikeaan takaroiskeläppään myös "lisäläppä" - uudessa tuo näyttää estävän 100% loskan lentämisen takapuskuriin, miksei myös eteenkin
- tarran liimaus etuoven b-pilariin
PS. Huolimatta katsastusinssin huomiosta referenssiluvun ylityksestä, ei lopulliseen tekniseen osaan tullut mitään korjausmääräyksiä :-). Haittaakse jos referenssiluku on 105.
Kommentit
Lähetä kommentti