Huh mikä homma. Aikaa meni mukavasti semmoiset neljä ja puoli tuntia sivun irroittamiseen.
Tätä edesi sen kuuluisan pistehitsausporan metsästys. Soittelin alueen työkaluliikkeet läpi ja kaikissa myytiin eioota. Nettiä taas selaamaan ja jopas löytyikin laadukas työkalu liike, jolla netissä saldona kuusi kappaletta kyseisiä poria. Tämän oli tietysti Motonet, josta pora irtosi 11,90 €:n hintaan.
Tuumasta toimeen, aloitin poraamisen helposta kohdasta eli roiskeläpän telineestä. Hyvin puri pora ja hommahn näytti käyvän kuin tanssi. Siitä sitten lavan etureunasta säännöllisesti yksi hitsaus kerrallaan kohti peräpäätä.
Ensimäinen haaste peräpäässä oli sivuttaistuki, joka näkyy oheisessa kuvassa. Se kun sattui olemaan kunnon hisauksella kiinni eikä pistehitsausporasta tuntunut olevan juurikaan iloa. Kävin vaihtamassa hieman isompaan porakalusta ja viimenään hitsaukset olivat historiaa.
Paras jäi tälläkin kertaa viimeiseksi, sillä perän nurkka osoittautui todella ikäväksi ja aikaa vieväksi osuudeksi. Ei ollut juurikaan tietoa missä kaikkialla pistehitsauksia mahtoi olla ja jopa kolmessa kerroksessa oleva pelti tuotti hankaluusia ymmärtää mistä kaikista piti porata läpi. Pistehitsaukset olivat nimittäin paksun maalikerroksen alla piilossa eikä mitenkään voinut tietää missä kodassa oli hitsaus ja missä ei.
Sen verran työläsoperaatio, että tuli mieleen olisiko sittenkin kannattanut ostaa uusi lava 550 €:n hintaan. Hintaerona uuteen sivuun 130 €, mutta kasvanut maalauspinta-ala olisi tietysti tuonut lisäkustannuksia.
Tätä edesi sen kuuluisan pistehitsausporan metsästys. Soittelin alueen työkaluliikkeet läpi ja kaikissa myytiin eioota. Nettiä taas selaamaan ja jopas löytyikin laadukas työkalu liike, jolla netissä saldona kuusi kappaletta kyseisiä poria. Tämän oli tietysti Motonet, josta pora irtosi 11,90 €:n hintaan.
Tuumasta toimeen, aloitin poraamisen helposta kohdasta eli roiskeläpän telineestä. Hyvin puri pora ja hommahn näytti käyvän kuin tanssi. Siitä sitten lavan etureunasta säännöllisesti yksi hitsaus kerrallaan kohti peräpäätä.
Ensimäinen haaste peräpäässä oli sivuttaistuki, joka näkyy oheisessa kuvassa. Se kun sattui olemaan kunnon hisauksella kiinni eikä pistehitsausporasta tuntunut olevan juurikaan iloa. Kävin vaihtamassa hieman isompaan porakalusta ja viimenään hitsaukset olivat historiaa.
Paras jäi tälläkin kertaa viimeiseksi, sillä perän nurkka osoittautui todella ikäväksi ja aikaa vieväksi osuudeksi. Ei ollut juurikaan tietoa missä kaikkialla pistehitsauksia mahtoi olla ja jopa kolmessa kerroksessa oleva pelti tuotti hankaluusia ymmärtää mistä kaikista piti porata läpi. Pistehitsaukset olivat nimittäin paksun maalikerroksen alla piilossa eikä mitenkään voinut tietää missä kodassa oli hitsaus ja missä ei.
Eräänlaista väsytystekniikkaa käyttäen (siis asentajan) sain lopultakin kaikki hitsaukset irti ja lokinsiipi saatiin irti kyljestä. Pelkkä poraaminen ei auttanut, lisäksi leikkasin peltiä sopivasti saksilla sekä pientä pistehitsauksien aukaisua taltalla ja kumivasaralla. Kyllä siitä ihan hyvä aihio tuli eikä irrotusoperaatiosta jäänyt vaurioita. Huomenna pääsee sitten sovittelemaan uutta sivu paikoilleen.
Sen verran työläsoperaatio, että tuli mieleen olisiko sittenkin kannattanut ostaa uusi lava 550 €:n hintaan. Hintaerona uuteen sivuun 130 €, mutta kasvanut maalauspinta-ala olisi tietysti tuonut lisäkustannuksia.
Kommentit
Lähetä kommentti