Korvaavien osien etsintä kovassa vauhdissa. Tänään tilasin oven Pirkkalasta aamupäivällä ja iltapäivällä tulikin tieto, että osa oli jo myyt aiemmin. Harmillista, olisi ollut käypä ja hyvässä kunnossa. Suomesta ei juurikaan käytettyjä löydy, joten aloin etsimään ruotsin suunnasta osia. Ruotsissa toimii samannäköinen purkaamosivusto kuin suomessakin. Bildelsbasen.se sivuston kautta löytyikin tosi paljon osia, joskin oikean värisiä suoraan vähemmin. Ohessa yksi "löytö" eli etulokari.
Framskärm on samanikäisestä ja näyttää olevan ihan käypä. Tuossakin harmillisesti pieni lommo yläosassa. Toinen tuote haussa oli peili. Löysin oheisen peilin perusmustana hintaan 60 euroa.
Myös ovi löytyi samantyyppisestä neliovisesta mallista ilman hintaa. Laitoin muutamat kyselyt menemään purkaamoille, katsotaan tuleeko mitään palautetta. Ellei kuulu, niin sitten aletaan soittelemaan.
Illemmalla sitten purkasin hieman autoa lisää. Poistin lavakaaren sekä -suojan. Suojan alta paljastui ruoste-estosuojaa sivuissa ja roskia pohjalla.
Tarkoitus on nimittäin irrottaa nätisti vanha vaurioitunut pintapelti ja korvata se uudella tämän auton lavasta. Pintapelti on etureunasta ruuveilla kiinni ja yläreunasta pistehitsauksella. Niitähän ei hyvän poran kanssa kauaa irroittele.
Ohessa kuva vallan mahtavasta kiinnitystuesta. On se outoa miten tuollainen pellinpala voi olla antamassa turvallisuuden tunnetta muovisen lavasuojan takana. Lavalle 1000 kg painoa niin voit olla varma että äkkipysähdyksessä ohjaamo saattaa olla muutaman kymmenen senttiä lyhyempi takaapäin. Koneviesti suosittelekin kunnon kiinnityskohtien pulttaamista runkoon asti.
Framskärm on samanikäisestä ja näyttää olevan ihan käypä. Tuossakin harmillisesti pieni lommo yläosassa. Toinen tuote haussa oli peili. Löysin oheisen peilin perusmustana hintaan 60 euroa.
Myös ovi löytyi samantyyppisestä neliovisesta mallista ilman hintaa. Laitoin muutamat kyselyt menemään purkaamoille, katsotaan tuleeko mitään palautetta. Ellei kuulu, niin sitten aletaan soittelemaan.
Illemmalla sitten purkasin hieman autoa lisää. Poistin lavakaaren sekä -suojan. Suojan alta paljastui ruoste-estosuojaa sivuissa ja roskia pohjalla.
Tarkoitus on nimittäin irrottaa nätisti vanha vaurioitunut pintapelti ja korvata se uudella tämän auton lavasta. Pintapelti on etureunasta ruuveilla kiinni ja yläreunasta pistehitsauksella. Niitähän ei hyvän poran kanssa kauaa irroittele.
Ohessa kuva vallan mahtavasta kiinnitystuesta. On se outoa miten tuollainen pellinpala voi olla antamassa turvallisuuden tunnetta muovisen lavasuojan takana. Lavalle 1000 kg painoa niin voit olla varma että äkkipysähdyksessä ohjaamo saattaa olla muutaman kymmenen senttiä lyhyempi takaapäin. Koneviesti suosittelekin kunnon kiinnityskohtien pulttaamista runkoon asti.
Kommentit
Lähetä kommentti