Lavan sivun sovitusta

Vanha pois ja uutta tilalle. Oheisessa kuvassa lavan sivu sovituksessa ja hyvinhän se siihen istui. Vaurioituneen sivun irroituksesta jäi hieman epätasaisuuksia pohjalle, jotka poistin näppärästi kulmahiomakoneella hiomalaikalla.

Paketin pitäisi olla ihan valmis ammattimiehen suorittamaa kiinnitystä varten. Samalla pinnat käsitellään erikoispinnoitusaineella, jotta ei jää minkäälaista mahdollisuutta korroosiolle huonojen pohjien takia.

Olen tässä tuumaillut miten saan sivun pysymään paikoillaan siirtoajossa ilman hitsauksia. Etureunasta saa suhteellisen helposti parit alimmat ruuvit paikoilleen, mutta takaosasta ei pidä kiinni oikeastaan mikään muu kuin takaluukku. Takaluukun lukitus on tyypiltään sellainen, että se tukee myös sivua jossin määrin ja pitää paikoillaan. Pitänee kehitellä jonkinlaiset puristimet sekä pienet liinat pitämään laitaa kiinni alareunasta. Yläreunaan asennan sidontakiskon ja siirron ajaksi pressu paikoilleen mikä vetää hyvin lavan sivua autoon päin. Sitten vain takavalo paikoilleen ja auton pitäisi olla valmis siirtoajoa silmällä pitäen.

Huomiselle jää siis auton valmistelu siirtoajoa varten sekä siirtoluvan noutaminen katsastuskonttorilta. Ajattelin myös hakea sinkkispreytä purkin ja sumutella ainetta suojaamaan pistehitsauksien porauksia.

Kommentit